Jedz zdrowo i długo żyj

Zwracajmy więc uwagę na nasze zdrowie- mamy je tylko jedno.

Zwracajmy więc uwagę na nasze zdrowie- mamy je tylko jedno.

Trend bycia opalonym, nie ważne, jaka pora roku jest za oknem to domena wielu kobiet, w obecnych czasach także i mężczyzn. Sztuczne opalanie jest złym nawykiem, niesie za sobą ogromne ryzyko wielu chorób, jednak cechy fizyczne dla wielu osób są głównym kryterium oceny. Osoby uczęszczające na solarium bardzo często kupują karnety, co zmniejsza koszty, jednak powoduje częstsze wizyty. Wieloletnie opalanie w solarium prowadzi do uzależnienia, niszczy skórę, osoby te są bardzie pomarszczone, wyglądają starzej. Chęć bycia ładniejszym zamienia się w szybsze zużycie organizmu, co potwierdza ironię losu osoby uzależnionej od solarium. Kolejnym bodźcem osób opalających się jest mnogość salonów opalania, promocje, dodatkowe minuty gratis oraz ogromna ilość środków przyśpieszających oraz utrwalających opaleniznę. Kobiety blade w dzisiejszych czasach często nie są postrzegane, jako ideał piękna, utarte i tuzinkowe twarze brązowe na czekoladę wkomponowały się w przestrzeń codzienną. Warto zwrócić uwagę wszechobecne przestarzałe i zużyte lampy, których wymiana w solarium kosztuje nie mało, właściciel solarium zamiast wymienić lamy proponuje promocje – lampy te opalają gorzej wiec należy przyciągać klientów. Nikt nie wspomina, że takowe lampy są zużyte, szkodzą bardziej zdrowiu, interes się kręci, klienci są a przecież szkoda na zdrowiu objawi się z biegiem lat. W dawnych czasach nie było solarium, kobiety były ładne i opalone w sezonie letnim, więc warto się zastanowić, w którą stronę brnie to pseudo piękno.


Złe nawyki żywieniowe

Złe nawyki żywieniowe

Żywienie się to podstawowa potrzeba organizmu. Bez pokarmu człowiek choruje i umiera. Jest to bez wątpienia podstawowy i najważniejszy element życia. Dlaczego więc przywiązujemy do niego tak mało wagi?
Z pożywienia czerpiemy wszelkie substancje potrzebne do budowy naszego ciała. Z pożywienia czerpiemy energię do funkcjonowania. A mimo to, wiele osób nie przywiązuje wagi do produktów, które spożywają, jedzą przypadkowo, nie próbują nawet zastanowić się nad swoja dietą.
Jednak skład diety to tylko jeden problem- większość z nas przedstawia fatalne nawyki dotyczące czasu spożywania posiłków. Właściwie jedynie śniadania spożywamy o w miarę regularnych porach- zwykle rano przed wyjściem do pracy. Obiady nie zawsze jemy o podobnej porze- chyba, że mamy przerwę o określonej godzinie- co w dzisiejszych czasach jest rzadkością. Rozstraja to układ trawienny, który nie jest w stanie przygotować się do posiłku i musi ‘uruchamiać się’ o przypadkowych porach, co utrudnia optymalne jego funkcjonowanie. Kolacja również często bywa przesuwana ze względu na obowiązki, które należy wypełnić po powrocie do domu. A przecież to prawidłowa dieta, jako podstawa naszego życia, powinna być naszym najważniejszym obowiązkiem!
Dodatkowym utrudnieniem są okoliczności, w których jemy- bardzo często w stresie, w pośpiechu, na stojąco. W takiej sytuacji ciężko to nazwać jedzeniem- po prostu wchłaniamy kolejne kęsy jakiejś przypadkowej potrawy- czy to kotlet w bułce, czy sałatkę, czy kawałek pizzy- często popijając słodkim napojem gazowanym. A potem dziwimy się, że w wieku czterdziestu, czy pięćdziesięciu lat pojawiają się wrzody i problemy z wątrobą.


Dieta „japońska”

Dieta „japońska”

Japończycy to stosunkowo zdrowy i długowieczny naród. To, co zwraca szczególna uwagę, to fakt, iż z wyłączeniem tradycyjnych zawodników sumo- właściwie nie ma wśród nich osób otyłych. Skąd to się bierze?
Japończycy żywią się głównie dwoma produktami- absolutną podstawą tradycyjnych dań japońskich jest ryż. Jest to produkt bogaty w białko i węglowodany. Ryż serwowany jest zarówno do przystawek, dań głównych, jak i zup, a nawet deserów.
Drugim elementem diety Japończyków, jako narodu wyspiarskiego, jest ryba- głównie jest to mięso chude, oraz owoce morza. W niektórych miejscach przeciętne spożycie ryb wynosi blisko 300 kg rocznie! Jest to pokarm bogaty w białko, dostarcza też sporo węglowodanów. Jednocześnie ryby zawierają dawkę ważnych i potrzebnych tłuszczy- chociaż w niewielkich ilościach.
Podstawową zaletą tego rodzaju diety jest zasada „nie mieszania paliw”- nasz organizm czerpie energię, albo z cukrów, albo z tłuszczy. Żywienie się dużą ilością, i jednych, i drugich prowadzi do powikłań żywieniowych i chorób. Japończycy w dużej mierze rezygnują z tłuszczy, jedząc chudo.
W Europie podobną do japońskiej dietę, bogatą w ryby i węglowodany, stosują Szwedzi. Co ciekawe, wiele produktów spożywczych w Szwecji jest dosładzana- pieczywo, nabiał, a niekiedy nawet ryby!
Wadą tej diety są problemy z naczyniami krwionośnymi- niska zawartość tłuszczy w diecie powoduje, iż naczynka nie są wystarczająco elastyczne, a przez to kruche. Nic więc dziwnego, że coraz częstszą przyczyną śmierci w Japonii jest wylew.


Kawa maślana

Kawa maślana

Czarna kawa i rogalik z masłem to dość popularne i eleganckie śniadanie. A co, gdyby pozbyć się z tego zestawu niepotrzebnych węglowodanów? Czarna kawa z dodatkiem tłuszczy, zwana Bulletproof Coffe- kawa kuloodporna, staje się coraz bardziej popularna za oceanem. Dlaczego?
Generalnie pomysł picia kawy z masłem nie jest nowy- od wieków w ten sposób spożywają czarny napój mieszkańcy Etiopii. Tybetańczycy z kolei od dawna spożywali herbatę z masłem z mleka jaka, od jakiegoś czasu przygotowują w ten sposób również kawę. Co więc sprawia, że jest ona taka niezwykła? Nie są to bynajmniej walory smakowe, chociaż z pewnością sporo smakoszy doceni napój z tego powodu. Jednak główną przyczyną popularności kawy kuloodpornej jest fakt, że nie tylko znacznie bardziej pobudza niż zwykłe espresso, ale też dzięki zawartości tłuszczu- dodaje mnóstwa energii i poczucie sytości na wiele godzin. Innymi słowy- nie jest to przejściowa moda, czy tylko styl życia, kawa ta wspomaga również nasze zdrowie: masło bogate jest w różnorakie witaminy i związki mineralne. Jeden kubek kawy wystarcza niekiedy praktycznie na cały dzień, co eliminuje chęć podjadania i sprzyja odchudzaniu.
Jak więc wykonać ten niezwykły napój? Najistotniejsze jest trzymanie się kilku podstawowych zasad i wykorzystanie wysokiej jakości produktów. Kawa powinna być ziarnistą kawą premium, najlepiej z ziaren arabica. Kawy bezkofeinowe, czy rozpuszczalne produkty kawopodobne zwyczajnie się nie nadają. Kolejnym elementem jest masło- musi to być prawdziwe, niesolone masło z duża zawartością tłuszczu. Oczywiście, wszelkiego rodzaju margaryny, mieszanki i masła roślinne odpadają. Kubek kawy z dodatkiem kilku łyżeczek masła (warto dodać też olej kokosowy) to samo zdrowie, zgrabna sylwetka i energia na cały dzień!


Styl i zdrowie zaklęte w zapachu

Styl i zdrowie zaklęte w zapachu

Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów świec zapachowych i olejków eterycznych. Jest również cały wachlarz sposobów na wprowadzenie tych olejków do powietrza. Delikatny, subtelny zapach w domu to nie tylko sposób na podkreślenie własnego stylu, ale w niektórych przypadkach pomaga utrzymać zdrowie!
Na jaki zapach się zatem zdecydować? Cóż, to zależy od naszych indywidualnych upodobań, stylu, czy efektu, jaki pragniemy osiągnąć. Jednak niezależnie od powodu- warto się zorientować jak wpływają na nas poszczególne zapachy.
Mięta to świetny przykład połączenia eleganckiego stylu i zdrowia- nie tylko odświeża, orzeźwia, ale też odpręża i wprowadza nastrój relaksu.
Mandarynka również odświeża, ale jest zdecydowanie bardziej ożywcza. Dodaje energii i mobilizuje do działania. z drugiej strony- obniża poziom stresu i pomaga z zasypianiem.
Zapach drzewa sandałowego działa odprężająco, łagodzi stres, napięcie, pomaga w zasypianiu. Jednocześnie ma właściwości bakteriobójcze, więc również pomaga dbać o zdrowie.
Rozmaryn ma silne działanie pobudzające- masaż tym olejkiem znacznie pobudza krążenie, pomaga tez pozbyć się trądziku, działa też kojąco przy bólach nóg. Oprócz pomocy w dziedzinie zdrowia- uznaje się go za afrodyzjak.
Z kolei olejek eukaliptusowy, oprócz oczywistego zastosowania przy inhalacjach, silnym działaniu antyseptycznym- pomaga odstraszać owady. Stosowany jest również przy leczeniu anginy, przeziębienia i stanów zapalnych górnych dróg oddechowych. Pomaga więc dbać o zdrowie, porządek i nienaganny styl.
Oczywiście zapachów do wyboru jest niezliczona mnogość i każdy ma swoje unikatowe właściwości- dlatego dobrze jest je poznać i dobrać coś odpowiedniego dla siebie.